ביידן נפגש עם הניצולים: 'מעריך את האומץ והגבורה'

    פנחס בן זיו No Comments on ביידן נפגש עם הניצולים: 'מעריך את האומץ והגבורה'

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם משפחות החטופים וניצולי המתקפה בדרום, ואמר כי הוא "גאה להיות בישראל, ומעריך את האומץ, הגבורה והנחישות של העם הישראלי". ביידן הבהיר כי ארה"ב תומכת בישראל, ופועלת למען שחרור החטופים

    Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu meets with United States President Joe Biden in Tel Aviv, October 18, 2023. Photo by Miriam Alster/Flash90 *** Local Caption *** פגישה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשים ארצות הברית ישראל מלחמה חרבות ברזל צילום: Miriam Alster/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן המשיך היום את ביקור התמיכה בישראל, כשנפגש עם משפחותיהם של החטופים וניצולים מהמתקפה של חמאס ביישובי עוטף עזה.

    בפגישה ביידן הבהיר כי ארה"ב תומכת בישראל, ופועלת למען שחרור החטופים. "אנחנו תומכים בישראל באופן מוחלט" הבהיר. "ארה"ב תעשה ככל שביכולתה בכדי להחזיר את החטופים והנעדרים הביתה". נציגי המשפחות הודו לביידן על התמיכה, וקראו לארה"ב לסייע בהפעלת לחץ בינלאומי על חמאס כדי להוביל לשחרור כל החטופים והנעדרים בהקדם האפשרי.

    בתום הפגישה ביידן צייץ בטוויטר כי "אני גאה להיות בישראל, ומעריך את האומץ, הגבורה והנחישות של העם הישראלי. האמריקנים אבלים איתכם אחרי מתקפות הטרור משבוע שעבר".

    במקביל ביידן התייחס בתדרוך עיתונאים לפיצוץ שהתרחש אמש בבית החולים בעזה, והסביר מדוע קיבל את גרסת ישראל לאירוע והבהיר בהצהרתו עם נתניהו כי "זה לא אתם". לדבריו, "הפנטגון הציג ראיות לכך שישראל לא פגעה בבית החולים בעזה".

    מוקדם יותר היום ביידן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן השתתף בישיבה של קבינט המלחמה. בפתח הפגישה בין השניים, נתניהו הודה לנשיא על תמיכתו בישראל. "ראיתי את התמיכה שלך מתחילת המלחמה, רמת שיתוף פעולה שאין לה תקדים בהיסטוריה של הברית בין שתי האומות", אמר. לדבריו, "אנו רואים את התמיכה הזו במחויבותך המוחלטת לספק לישראל את האמצעים שאנו זקוקים להם".

    נתניהו דיבר על תיאורי הזוועה שחוו תושבי הדרום והחיילים במהלך מתקפת הטרור. "העולם חוזה בתמיכה הזו בבהירות רבה וזאת הראית מהרגע שישראל הותקפה, אתה אכן השוואת בין כוחות התרבות לכוחות הברבריות, אתה תיארת את מה שחמאס עשה כרוע מוחלט".

    לדברי ראש הממשלה, "חמאס רצח ילדים לעיני הוריהם והורים לעיני ילדיהם. הם שרפו אנשים, רצחו נשים, ערפו ראשי חיילים. חיפשו מקומות מחבוא בהם החביאו הורים את ילדיהם. המפלצת מצאה אותם במקום המחבוא, אני בטוח שאתה רוגז על כך. ה-7 באוקטובר הוא יום ארור. העולם צריך להתאחד להביס את חמאס כפי שהעולם הביס את דעאש, ישראל מאוחדת".

    נשיא ארה"ב דיבר על עמידתו לצד ישראל והזכיר את זוועות חמאס. "אני פה כי אני רוצה שהעולם ידע שאני ניצב לצד ישראל, 1,300 איש נטבחו, אני לא יכול לחשוב מה דמיינו אותם ילדים", אמר. לדבריו: "הם ביצעו כאלה זוועות שהם גרמו לדעאש להראות יותר רציונאליים. אנחנו נבטיח שיהיה לכם מה שצריך כדי להגן על עצמכם".

    הנשיא האמריקני הגיב לטענות בעולם על ההרג בבית החולים בעזה וטען שלישראל לא היה חלק במעשה. "אני עצוב ונרגז מהפיצוץ בבית החולים. זה לא נעשה על ידיכם, אבל הרבה אנשים בעולם לא בטוחים ולכן אנו צריכים להתגבר על הרבה דברים, גם פירוש הדבר שצריך לעודד הצלת חיים, כדי לסייע לפלסטינים חפים מפשע".

    לסיום אמר: "כוח הוא חשוב, אבל העולם מתבונן. לישראל יש מערכת ערכים כמו לארה"ב, דמוקרטיה. אני רוצה לומר לעם בישראל, האומץ שלכם והמחויבות מדהימים, אני גאה להיות כאן".

    בתום ההצהרות, השניים קיימו פגישה מורחבת יחד עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ר' המל"ל צחי הנגבי, מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. עוד נמסר כי הפגישה המצומצמת בין הצדדים נמשכת למעלה משעה, כפול מהזמן שתוכנן מראש.



    0 תגובות